فهرست انواع غذاهایی که می توان با بادمجان سرخ شده درست کرد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان متن ناب و آدرس matnnab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 96
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 354
:: باردید دیروز : 280
:: بازدید هفته : 2596
:: بازدید ماه : 2529
:: بازدید سال : 26119
:: بازدید کلی : 26119

RSS

Powered By
loxblog.Com

مجله اینترنتی متن ناب

فهرست انواع غذاهایی که می توان با بادمجان سرخ شده درست کرد
دو شنبه 1 مرداد 1403 ساعت 22:22 | بازدید : 53 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

بادمجان سرخ شده

بادمجان یکی از صیفی جات است که در غذاهای فرنگی و همچنین غذاهای سنتی ایرانی دیده می شود. گیاهخواران به جای گوشت، بادمجان را به بسیاری از خورش ها اضافه می کنند. خیلی ها بادمجان را پوست نمی گیرند و می خورند. همانطور که در میوه فروشی ها مشاهده می کنید انواع بادمجان در رنگ ها و اندازه های مختلف وجود دارد. در کشور ایران بادمجان های بنفش تیره با طرح قلم و پیازچه بیشتر توسط کشاورزان کشت می شود.

بادمجان یکی از چیزهای مهم در باغ است که می توان از آن به صورت خام یا پخته در غذای خود استفاده کرد. سرخ کردن بادمجان با استفاده از چاقوی روغن در دمای مناسب می تواند به کاهش زمان و تلاش برای سرخ کردن کمک کند.

بادمجان سرخ شده یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی است. برخی از افراد به دلیل مشغله کاری و علاقه زیاد اعضای خانواده خود به بادمجان سرخ شده به دنبال بادمجان های سرخ شده با بسته بندی تمیز و بهداشتی می گردند. در عین حال، بسیاری از مردم نگران هستند که بادمجان روغن بیش از حد جذب کند و به دنبال راه هایی برای کاهش جذب روغن بادمجان هستند. در آینده با سبزی کد همراه باشید.

ویژگی های تخم مرغ سرخ شده

خوردن یک وعده بادمجان در روز می تواند تا 5 درصد از نیاز روزانه به منگنز، مس، تیامین و فیبر را تامین کند. از سوی دیگر، بادمجان سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که می‌توانند به میزان قابل توجهی سطح قند خون را کاهش دهند. بنابراین لازم است بادمجان در برنامه غذایی هفتگی خانواده ها گنجانده شود. ضمناً بادمجان سرخ شده طرفداران بیشتری نسبت به سایر غذاهایی که با بادمجان تهیه می شود دارد. به همین دلیل خرید بادمجان سرخ شده به چالشی برای خانم های شاغل تبدیل شده است. در ادامه با برخی از خواص بادمجان آشنا می شویم.

سرشار از آنتی اکسیدان است

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که می توانند از بدن انسان در برابر خطرات و آسیب رادیکال های آزاد محافظت کنند. در کنار ویتامین ها و مواد معدنی، بادمجان حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان نیز می باشد. آنتی اکسیدان ها از بیماری قلبی و سرطان جلوگیری می کنند.

کاهش وزن

در حالی که متخصصان تغذیه به افراد چاق توصیه می کنند بادمجان کبابی و آب پز مصرف کنند. تخم مرغ سرخ شده در بین مردم بسیار محبوب است. اگر چاق هستید و بادمجان سرخ شده را ترجیح می دهید، می توانید از روش هایی استفاده کنید که جذب روغن در بادمجان را کاهش می دهد. مراقب باشید بادمجان هایی با رنگ پوست شفاف بخرید و قبل از خوردن آنها را نشویید. بادمجان سرشار از فیبر است و از خوردن بیش از حد افراد جلوگیری می کند. از طرفی فیبر باعث می شود فرد برای مدت طولانی احساس سیری کند.

جلوگیری از کم خونی

بادمجان منبع بسیار خوبی از آهن و مس است که هر دوی آنها برای گلبول های قرمز سالم ضروری هستند. کمبود آهن در بدن باعث سردرد، خستگی، ضعف و ... می شود. بنابراین مصرف غذاهای شیرین مانند بادمجان سرخ شده در وعده غذایی خانواده می تواند به میزان قابل توجهی بر علائم کم خونی تأثیر بگذارد.

روش های حرفه ای سرخ کردن بادمجان

احتمالا شما هم از آن دسته افرادی هستید که عاشق بادمجان سرخ شده هستید. اما وجود روغن زیاد می تواند مانع از لذت بردن شما از غذاهایی مانند خورش بادمجان شود. از سوی دیگر، اگر فکر می کنید که برای سوزاندن کالری های اضافی بیش از حد تلاش می کنید، احساس گناه خواهید کرد. بادمجان به دلیل بافت نرم و اسفنجی خود روغن زیادی را جذب می کند. بنابراین یکی از چالش‌های زنان خانه‌دار، یافتن ترفندهایی برای جذب روغن کمتر و تهیه غذاهای سالم‌تر است. با توجه به این نکته، در اینجا چند راه حل برای کاهش جذب روغن در بادمجان سرخ شده وجود دارد:

روغن را به بادمجان اضافه کنید

در این روش به جای ریختن روغن در تابه، از برس پخت و پز برای روغن زدن بادمجان استفاده کنید. برای این کار بادمجان ها را خلال کرده و یک طرف آن را در روغن آغشته کنید. پس از سرخ شدن یک طرف آن را از ماهیتابه خارج کرده و طرف دیگر را با روغن بپوشانید.

ترشی بادمجان

راه دیگر برای کاهش جذب روغن توسط بادمجان نمک است. برای این کار بادمجان ها را ورقه ای برش دهید و نمک بزنید. سپس آن را به مدت 40-60 دقیقه در همان حالت قرار دهید. در مرحله آخر بادمجان را بشویید و سرخ کنید. این باعث می شود سلول های بادمجان رطوبت را جذب کنند. بادمجان شور علاوه بر کاهش جذب روغن، تلخی آن را نیز برطرف می کند.


بادمجان سرخ شده در بسیاری از غذاها استفاده می شود. با توجه به محبوبیت این مواد غذایی، تقاضا برای خرید بادمجان سرخ شده از فروشگاه های اینترنتی و خانگی افزایش یافته است. از بادمجان سرخ شده در غذاهای محلی در شهرهای مختلف استفاده می شود. در ادامه چند غذای تهیه شده با بادمجان سرخ شده را ارائه می کنیم:


غذا با بادمجان

تغذیه بادمجان

غذای بادمجان میرزا قاسمی

بله غذای نرم

بادمجان شکم پر

شش عدد بادمجان گیلانی

خورش بادمجان پخته ماسانتراانی

شام با تخم مرغ

گوزلمه بادمجان ترکی

بادمجان کاکائویی




|
امتیاز مطلب : 86
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: